Nabídka výbavy pro Volvo XC90 - Podvozek a řízení
Podvozek Touring
Konstrukce podvozku Volva je navržená tak, že umožňuje plynulou jízdu a zcela předvídatelné chování na cestách všech typů. A současně poskytuje vždy dokonalou kontrolu při řízení. Vyšší světlost vozu a dlouhý chod tlumičů zvyšuje úroveň komfortu a zlepšuje schopnosti vozu mimo silnice. To všechno pěkně doplňuje dvojité lichoběžníkové zavěšení z hliníkových slitin. Vpředu poskytuje dokonale vyvážené jízdní vlastnosti a stabilitu na vozovce. Naproti tomu zadní zavěšení je tvořeno exkluzivní integrální spojnicovou konstrukcí s lehkou příčnou listovou pružinou z kompozitního materiálu, což je zárukou maximálního komfortu a vynikajících jízdních vlastností s neutrálně vyváženým chováním při zatáčení.
Podvozek
Konstrukce podvozku poskytuje hladkou a plynulou jízdu a nabízí také vynikající schopnosti v prudkých zatáčkách. A to jak na dálnici, tak i na cestách s náročným povrchem. Vy tak máte nad vozem vždy dokonalou kontrolu, přičemž vyšší světlost vozu zvyšuje úroveň komfortu a zlepšuje schopnosti vozu mimo silnice.
Dvojité lichoběžníkové zavěšení z hliníkových slitin vpředu poskytuje dokonale vyvážené jízdní vlastnosti a stabilitu na vozovce. Zadní zavěšení je tvořeno exkluzivní integrální spojnicovou konstrukcí s lehkou příčnou listovou pružinou z kompozitního materiálu. A právě to je zárukou maximálního komfortu a vynikajících jízdních vlastností s neutrálně vyváženým chováním při zatáčení.
Elektronické řízení stability, ESC
Funkce ESC pro elektronické řízení stability pomáhá optimalizovat adhezní vlastnosti a minimalizovat riziko smyku při všech rychlostech. A to za všech podmínek. Kompenzací nedotáčivosti a přetáčivosti však také přispívá k bezpečnějšímu - a zábavnějšímu projíždění zatáček.
Funkce elektronického řízení stability je navržená tak, že dokáže detekovat potenciální nebezpečí smyku a přijmout opatření k jeho odvrácení. A to tak, že sníží výkon motoru nebo také přibrzdí příslušná kola. Navíc zaznamená možnou tendenci vozu k převrácení a omezuje riziko ztráty trakce při nouzových manévrech a jízdě do prudkých zatáček.
A konečně, pokud zabrzdíte na povrchu s rozdílným třením na jedné straně vozu, vůz automaticky zatočí v přiměřené míře na opačnou stranu, címž vůz pomáhá zachovat stabilitu. K dynamickým jízdním vlastnostem dále přispívá funkce dynamických změn vektoru krouticího momentu. Ta využívá rezervy stability vozu k mimořádně rychlým a přesným reakcím na pohyby volantem.
Volvo systém řízení trakce v zatáčkách (CTC) s vektorováním krouticího momentu pak umožňuje ještě ostřejší průjezd zatáčkami a současně snižuje nedotáčivost a posiluje zrychlení.
Jak to funguje?
Pracuje tak, že přibrzdí vnitřní kola v okamžiku, kdy začínají ztrácet přilnavost, přičemž přenese výkon na vnější kola. Další inovační technologií je logika regulace nedotáčivosti, která o další krok snižuje tendence vozidla k rovnému průjezdu zatáčkami, a umožňuje tak stabilnější a dynamičtější jízdu v zatáčkách. A pokud máte náladu na dynamičtější jízdu s ještě lepším pocitem kontroly nad vozem, zvolte režim Sport, v němž je vypojena funkce snižování výkonu motoru a do určité míry umožněn kontrolovaný prokluz zadních kol.
Nastavitelný posilovač řízení
Součástí voliče jízdních režimů je také nastavitelný posilovač řízení. Ten umožňuje charakteristiku posilovače řízení, závislou na rychlosti jízdy, přizpůsobit podle Vašich osobních preferencí. To znamená, že zatímco asistent řízení upravuje míru podpory automaticky podle rychlosti vozidla - Vy si můžete na středovém displeji vybrat ze tří úrovní celkové míry posilování – od slabé, střední až po vysoké v celém rozsahu rychlostí.
Na rychlosti závislý posilovač řízení
Volvo posilovač řízení, který je závislý na rychlosti - poskytuje přesně tu míru asistence, která je zapotřebí pro maximální komfort a odezvu řízení:
- tužší řízení při rychlostech obvyklých na dálnici
- volnější v pomalém provozu
Reakci volantu lze také přizpůsobit pomocí ovládání jízdního režimu
Jízdní režimy
Volvo koncepce jízdních režimů umožňuje bezprostředně přizpůsobovat charakteristiky hnacího ústrojí a řízení vašim přáním a jízdním podmínkám. Comfort, Eco, Dynamic nebo Off Road – mezi těmito režimy můžete přepínat pomocí elegantního ovládacího kolečka na středové konzole. Režim Comfort optimalizuje pohodlí, zatímco režim Eco nakalibruje motor a klimatizaci pro nejnižší možnou spotřebu paliva. Režim Dynamic je přizpůsoben sportovní jízdě s rychlými reakcemi motoru, převodovky, volantu a brzd. Režim Off Road usnadňuje jízdu po nekvalitních cestách a v obtížných podmínkách. V režimu Individual si můžete vytvořit svůj vlastní jízdní režim.
Aktivní podvozek, Four-C
Naše aktivní šasi Four-C dodá Vašemu Volvu ještě větší šíři dynamických schopností a komfortu. A to proto, že udržuje automaticky ovladatelnost a komfort za všech jízdních podmínek.Navíc umožňuje přizpůsobit podvozek Vašim preferencím – Comfort, ECO, Dynamic a Off-road.
Tato technologie monitoruje 500krát za sekundu jak vozidlo, tak i řidiče a dění na silnici. Stačí stisknout tlačítko, vybrat si některý z jízdních režimů a elektronicky ovládané tlumiče podpoří vaše požadované jízdní charakteristiky: „Comfort“ pro tlumení nárazů a plynulé pohyby karosérie, „ECO“ pro maximální úsporu paliva, „Dynamic“ pro sportovnější jízdu s tvrdším pérováním a „Off-road“ pro maximální výkon na nezpevněných cestách.
Aktivní šasi se vzduchovým odpružením
"Volvácké" šasi se vzduchovým odpružením a technologií Four-C dodá Vašemu Volvu ještě více dynamičnosti a přesnosti. Šasi automaticky udržuje jízdní výšku a současně poskytuje špičkový komfort i ovládání. A i přesto je možné jej také vyladit podle Vašich vlastních představ.
Technologie Four-C monitoruje vůz, vozovku i řidiče 500krát za sekundu a průběžně přizpůsobuje nastavení jednotlivých tlumičů momentálnímu stavu vozovky a jízdním podmínkám. V kombinaci se samočinnou adaptací vzduchového odpružení jednotlivých kol tak dosáhnete maximálního jízdního komfortu i zážitku z řízení.
Různé režimy řízení posilují všestrannost na všech typech silnic a za každého počasí:
- V režimu Comfort je šasi vyladěno pro dosažení maximálního komfortu. Při rychlostech odpovídajících jízdě po dálnici vzduchové odpružení vůz automaticky sníží, čímž se zmenší odpor vzduchu a dále vzroste stabilita.
- V režimu Eco se sníží světlá výška vozu, zejména při vyšších rychlostech, což vede k vylepšení aerodynamiky a nižší spotřebě paliva.
- Režim Dynamic posiluje sportovní charakteristiky vozu přepnutím na tužší, dynamičtější odpružení a nižší světlou výšku.
- V režimu Off road se pak v nízkých rychlostech světlá výška vozu zvětší o 40 mm pro maximální průjezdnost v terénu.
- Současně můžete využít i vlastní osobní nastavení - díky režimu Individual. Pro usnadnění nastupování a vystupování pak můžete zaparkované vozidlo snadno snížit. Potřebujete-li naložit nebo vyložit těžký náklad nebo připojit k tažné tyči přívěs, můžete stisknutím tlačítka v nákladovém prostoru snížit záď vozu.
ROPS™ – systém ochrany při převrácení vozidla
Při nehodách s převrácením vozu tento chrání posádku speciální střešní konstrukce. Zároveň systém ROPS™ okamžitě aktivuje předpínače bezpečnostních pásů a nafukovací clonu, což jsou prvky, které poskytují celé posádce další ochranu.
Systém řízení boční stability RSC™
Systém řízení boční stability RSC™ od Volva dokáže zaznamenat riziko nehody s převrácením vozidla a napomáhá předcházet takovým nehodám. Pokud je třeba, systém odpojí výkon motoru nebo přibrzdí jedno nebo více kol přesně do takové míry, aby se snížila odstředivá síla a vůz znovu dosáhl rovnováhy.
Elektrický posilovač řízení
Elektrický posilovač řízení reaguje přesně na Vaše pokyny při všech rychlostech. Ve velmi nízkých rychlostech nabízí intenzivní posilující účinek, což se hodí zejména při parkování. Jak se zvyšuje rychlost, posilující účinek postupně oslabuje. Takže si pak můžete řízení vychutnat na maximum. Charakteristiku řízení a posilující účinek můžete snadno přizpůsobit podle svých požadavků, abyste si mohli vychutnat mezní nastavení pro každou situaci.