Volvo S90 Ambience Concept: vůz, se kterým budete propojeni všemi smysly Prémiová automobilka Volvo Cars dnes představuje Volvo S90 Ambience Concept, které jako první v automobilovém průmyslu nabídne synchronizaci vizuálního zážitku, hudebního doprovodu a vůně, s níž se změní definice automobilového luxusu.
zdroj videa: Volvo
Volvo S90 Ambience Concept, které si veřejnost může vůbec poprvé prohlédnout na autosalonu v Pekingu, vychází z vrcholné varianty třímístné manažerské limuzíny Volvo S90 Excellence, přičemž se soustředí především na cestující sedící na zadních sedadlech, kteří využívají služeb šoféra. Cestující si mohou prostřednictvím intuitivní aplikace v chytrém telefonu vybrat jedno z vizuálních témat, které je synchronizované s hudebním doprovodem a s vůní. „Náš Ambience Concept mění definici luxusu tím, že jde v možnosti individualizace prostředí ve voze za hranici výběru materiálů a umožňuje v kabině vytvořit atmosféru napojenou na vaše smysly,“ uvedl Robin Page, ředitel pro design ve společnosti Volvo Cars. „Design má vliv na to, jak se lidé uvnitř vozu cítí, a tím pádem lze jeho prostřednictvím ovlivnit jejich náladu a navodit jim dobrou pohodu.“
Po aktivaci vizuální složky jízdního zážitku se strop kabiny promění dle zvoleného motivu například na polární záři, skandinávský les, labutí jezero, souostroví nebo déšť. Každé z témat má za úkol navodit jinou náladu – od příjemné relaxace až po povzbuzení. Dále je zde téma noci vhodné pro odpočinek nebo motiv svobody, jehož úkolem je nabudit vás a dobít novou energií. Synchronizovaný hudební doprovod se ozývá z reproduktorů prémiového audiosystému Bowers & Wilkins, jehož součástí jsou malé výškové reproduktory integrované v opěrkách hlavy a přispívající k intenzivnějšímu poslechovému zážitku. Každé z témat je navíc propojeno s jednou ze čtyř vůní vytvořených na míru výrobcem parfémů Byredo. Vůně se uvolňuje ze zásobníku ve středové konzole. „Naše společnost je proslulá svým designérským přístupem zaměřeným na člověka a jako průmyslový lídr ve vývoji vyspělých bezpečnostních technologií,“ řekl Robin Page. „Koncept Ambience tento přístup posiluje a jasně ukazuje, že se snažíme o lidi pečovat v mnohem širším měřítku, které začíná bezpečností a přesahuje až k navození příjemného pocitu.“
Přestože je nyní Volvo S90 Ambience představeno jako koncept, ambicí automobilky Volvo Cars je zavést ho pro sériově vyráběné modely S90 Excellence jako rozšíření jejich výbavové nabídky, což se vztahuje především na Čínu. V roce 2017 automobilka Volvo vůbec poprvé prodala v Číně více než 100 000 vozidel, což významně přispělo k tomu, že se společnost mohla již čtvrtý rok po sobě pochlubit rekordním prodejem a růstem. Čína představuje největší samostatný trh společnosti Volvo Cars a také největší odbytiště limuzíny S90. „Ambience Concept bude představovat příjemný kontrast k hektickému městskému prostředí,“ prohlásil Martin Andersson, senior komerční produktový manažer v oddělení speciálních vozidel společnosti Volvo Cars, který je zodpovědný za modelovou řadu Excellence. „Volvo S90 Ambience Concept posílí prémiovou hodnotu naší značky v tomto důležitém regionu.“