Od roku 2020 by neměl být v žádném novém voze Volvo nikdo smrtelně zraněn!
Vize 2020
Projekt automobilky Volvo - Vize 2020 - je zaměřený na bezpečnost. Plán je takový, že počínaje rokem 2020 by neměl být v žádném novém voze Volvo nikdo smrtelně a dokonce ani vážně zraněn. Což může působit jako smělý plán. Ovšem Volvo toho může skutečně dosáhnout. I s ohledem na to, jak dlouho se bezpečnosti automobilka věnuje. Společnost Volvo Cars staví vždy na první místo lidi a lidský život. Právě automobilka Volvo vynalezla například první tříbodový bezpečnostní pás. A to v roce 1959. Rok 1978 patřil prvnímu dětskému podsedáku a v roce 1991 Volvo zavedlo Systém komplexní ochrany v případě bočního nárazu. Ovšem zaměření značky na bezpečnost započalo už mnohem dříve..
Důraz na bezpečnost na silnici
Vše začalo roku 1927, kdy zakladatelé značky Volvo - Assar Gabrielsson a Gustaf Larson prohlásili: "Auta jsou řízena lidmi. Proto je nutné, aby byla hlavním principem stojícím za vším, co ve Volvu děláme, bezpečnost - a tak to musí zůstat i do budoucna."
Unikátnímu přístupu automobilky Volvo Cars k bezpečnosti napomáhá samozřejmě výzkum. Tým pro výzkum dopravních nehod byl založen roku 1970 a každý rok studuje obrovské množství informací o reálných dopravních nehodách. Z tohoto výzkumu vzniká soubor dat. Ten obsahuje nejrůznější faktory, které ovlivnily průběh havárií, ale také data o automobilových technologiích a zraněních, které posádka utrpěla. Jednou šlo například o 43.000 dopravních nehod, ve kterých figurovalo více než 72.000 cestujících.
Po analýze dostanou slovo inženýři
Volvo inženýři, kteří se zabývají bezpečností, vytyčují nové cíle, kterých je třeba v oblasti dopravní bezpečnosti dosáhnout, stanovují bezpečnostní protokoly, vyvíjejí bezpečnostní technologie a zkoumají bezpečnost vozů Volvo v reálém prostředí. Tomuto procesu se ve Volvu říká ,,kruh života". Tento unikátní, systematický a z reálného života vycházející přístup využívá automobilka k tomu, aby bylo každé nové Volvo bezpečnější než jeho předchozí generace. Během posledních 10 let vedl zmíněný přístup ke snížení počtu vážně zraněných cestujících ve vozech Volvo o 50%!