Automobilka Volvo Cars dělá prostřednictvím svých nových hybridních agregátů velký krok směrem k naplnění své budoucnosti ve znamení elektrifikace
Společnost Volvo Cars uvedla na trh vylepšené a nově vyvinuté elektrifikované pohonné jednotky, čímž udělala velký krok směrem k dosažení svého elektrifikačního cíle. Zmíněné jednotky jsou dostupné pro všechny nové vozy napříč celou modelovou řadou. Automobilka mimoto zdokonalila stávající plug-in hybridní pohonná ústrojí T8 a T6 Twin Engine, přičemž současně potvrdila, že budou nyní plug-in hybridní motorizace dostupné pro všechny vyráběné modely.
Kromě toho společnost Volvo Cars v následujících měsících představí řadu mild hybridních motorizací, což odstartuje naftovými a benzínovými variantami pro modely SUV XC90 a XC60.
Tyto mild hybridní agregáty vůbec poprvé nabídnou zákazníkům značky Volvo vyspělý brzdový systém s rekuperací kinetické energie, který je propojen se stávajícími spalovacími motory, aby společně vytvořily novou integrovanou elektrifikovanou pohonnou jednotku, jež bude označena znakem „B“. Nový druh pohonu, který je elektrifikován prostřednictvím rekuperace brzdné energie elektronického brzdového systému, nabídne řidičům v reálných jízdních podmínkách snížení spotřeby paliva až o 15 %, s čímž souvisí i snížení emisí. Nový elektronický brzdový systém spolupracuje se systémem rekuperace brzdné energie, aby prostřednictvím opětovného využití energie vznikající při brzdění přispěly ke snížení spotřeby paliva.
V souladu se strategií Volva podpořenou extrémně silnou poptávkou mění společnost Volvo Cars své produkční kapacity tak, aby 25 % celkové produkce mohly tvořit plug-in hybridní motorizace Twin Engine. Mimoto očekává, že se nový typ agregátu s písmenem „B“ ve znaku postupně stane novým standardem, což automobilku posune zase o něco blíže ke splnění jejího cíle, který si stanovila na polovinu příštího desetiletí: ke kompletní elektrifikaci jejích vozů.
Pro velké modely Volvo postavené na základě modulární platformy SPA budou představeny nové a vylepšené pohonné jednotky. Zdokonalená plug-in hybridní varianta T8 Twin Engine disponující výkonem 420 koní zahrnuje nový akumulátor a elektronický brzdový systém s vyspělým systémem dobíjení akumulátoru. Dojezd pohonného ústrojí T8, které je k dispozici pro všechny modely řady 90 a 60, se zvýšil zhruba o 15 %.
Také vylepšená verze plug-in hybridního agregátu T6 Twin Engine s menší kapacitou nyní spolupracuje s novým akumulátorem a s novou technologií elektronického brzdového systému. I toto pohonné ústrojí nabízí přibližně o 15 % delší dojezd, přičemž je k dispozici pro kombi V60 a sedan S60.
Volvo XC90 bude dostupné s mild hybridními benzínovými a naftovými motorizacemi s označením B5 a také s benzínovým mild hybridním agregátem B6.
U modelu Volvo XC60 budou mít zákazníci možnost vybrat si mezi mild hybridní benzínovou nebo naftovou variantou B5, naftovou mild hybridní variantou B4 a benzínovou mild hybridní variantou B6. Benzínový agregát B5 bude dostupný v kombinaci s pohonem předních kol i s pohonem všech kol.
Také nejmenší kompaktní modulární platforma CMA, na níž je postaveno Volvo XC40, se dočká nové elektrifikované motorizace ve formě benzínového plug-in hybridního agregátu T5 Twin Engine. Po něm bude následovat plug-in hybridní varianta T4 Twin Engine.